دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم فوتبال هرتا برلین به لطف۳ گل مهاجم اوکراینی خود، آندره وورونین، به پیروزی ۳ بر ۱ برابر تیم میزبان انرگی کوتبوس دست یافت و پس از بیست و سه هفته، همچنان پیشتاز رقابت های فوتبال بوندسلیگا است.

دیدارهای هفته بیست و سوم بوندسلیگا، شامگاه جمعه 16 اسفند، با پیروزی یک بر صفر تیم میزبان شاکله برابر کلن آغاز شد و عصر شنبه نیز با شش نبرد دیگر دنبال گردید.

در این میان تیم فوتبال بایرن مونیخ که با ۴ شکست در ۶ دیدار نخست خود در سال ۲۰۰۹ عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشته، به پیروزی پر گل ۵ بر ۱ برابر تیم میهمان هانوفر دست یافت.

تیم فا.اف.ال. وولفسبورگ که به تازگی به جمع مدعیان کسب عنوان قهرمانی بوندسلیگا پیوسته، با نتیجه ۱ بر 0 بر تیم کارلسروهه غلبه کرد. در این دیدار اشکان دژآگه، مهاجم ایرانی‌تبار وولفسبورگ، از دقیقه ۵۹ وارد میدان شد.

شگفت‌آفرینی هفته بیست و سوم بوندسلیگا در شهر مونش گلادباخ رقم خورد. تیم قعرنشین جدول، بوروسیا مونشن گلادباخ، با برتری ۴ بر ۱ مقابل تیم دوم جدول هامبورگ، امید خود را برای حفظ بقا در بوندسلیگا زنده نگه داشت.

تیم ت.اس.گ. هوفنهایم، قهرمان نیم فصل نخست بوندسلیگا، در دیدار خانگی تنها به مساوی بدون گل برابر تیم وردر‌برمن رضایت داد.

در اشتوگارت، تیم میزبان، فآ.اف.ب. اشتوتگارت با نتیجه ۲ بر ۱ از سد تیم بوروسیا دورتموند عبور کرد.

 یکشنبه هم دو دیدار باقیمانده هفته بیست و سوم  برگزار شد. در این دیدارها بایر لورکوزن با بوخوم، و آرمینیا بیله‌فلد با اینترخت فرانکفورت بازی کردند که هر دو دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیدند. 

تیم بایر لورکوزن که در هفته گذشته با پیروزی ۴ بر ۲ بر بایرن مونیخ، در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی آلمان، سر و صدای زیادی به پا کرده بود، در دیدار عصر یکشنبه (۸ مارس - ۱۸ اسفند)، در زمین خود تنها به تساوی یک بر یک در برابر تیم بحران‌زده بوخوم بسنده کرد و نتوانست به صف تیم‌های بالای جدول بپیوندد. لورکوزن حال از رده ششم به رده هفتم جدول تنزل کرده است. این درحالیست که بوخوم همچنان در رده چهاردهم جدول به سر می‌برد.

لوکاس زینکیوویچ، مدافع بایر لورکوزن، علیرغم کسب نتیجه تساوی و یک امتیاز، پس از پایان بازی گفت: «این تساوی برای ما به مثابه شکست است. این نتیجه دردآور است، اما ما تلاش خواهیم کرد صعودمان به جام یوفا در فصل آینده را مسجل سازیم.»

به گزارش دویچه وله، رودی فولر، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال آلمان و مدیر ورزشی کنونی باشگاه بایر لورکوزن نیز ضمن ابراز ناخرسندی از حاصل بازی تصریح کرد که بازیکنان تیمش نتوانستند آن‌طور که باید و شاید، از فرصت‌های به‌دست آمده سود جویند و کار حریف را یکسره کنند.

نخستین گل این دیدار را که در حضور ۲۶ هزار تماشاگر برگزار شد، کریستف دابروسکی، بازیکن بوخوم در دقیقه ۳۲ به ثمر رساند. پاتریک هلمس، مهاجم جوان و ملی‌پوش بایر لورکوزن که در فصل جاری خوش درخشیده، در دقیقه ۶۶ از روی نقطه پنالتی، گل تساوی را وارد دروازه بوخوم کرد. ناگفته نماند که تیم لورکوزن در این دیدار با همان ترکیبی در میدان حضور یافت که بایرن مونیخ را در جام حذفی ۴ بر ۲ به زانو درآورده بود.

دیگر دیدار عصر یکشنبه که میان آرمینیا بیله‌فلد و اینتراخت فرانکفورت برگزار شد، با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. پیکار این دو تیم به اندازه‌ای خسته‌کننده و کم‌هیجان بود که ۲۱ هزار تماشاگر حاضر در استادیوم، بازیکنان دو تیم را با سوت و هو بدرقه کردند. فرانکفورت و بیله‌فلد در حال حاضر به ترتیب در رده‌های ۱۳ و ۱۵ جدول جای دارند.

در صدر جدول بوندسلیگا، تیم هرتا برلین حال با ۴۶ امتیاز و ۴ امتیاز فاصله نسبت به سایر مدعیان کسب عنوان قهرمانی قرار دارد. تیم‌های هوفنهایم، بایرن مونیخ، وولفسبورگ و هامبورگ هر کدام با ۴۲ امتیاز به ترتیب در مکان‌های دوم، سوم، جهارم، و پنجم جدول جای دارند.

کد خبر 76827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز